Gullehästar

Gick upp tidigt imorse för att åka till stallet :D Började med att ta in söt-Savanne, som trodde att han skulle dö av att vara inne i stallet ensam. Red på banan idag, som är täckt av snö, och är bättre än det varit på länge. Brinne stod o tryckte vid hagen och försökte äta sig in på ridaban, jag tror han tyckte det såg så roligt ut att bli riden så han ville vara med. Eller så ville han äta upp Savve, man vet iiinte. ;)
Savve var extremt pigg idag, och vi galopperade o busade massa. Han är väldigt stark i högergalopp, så då vare bara att sitta med och njuta. Känslan av att känna honom jobba under en och knastret av snö :D Underbart!
Vänster varv var lite jobbigare, så då jävlar fick ja rida ;) Han blev lite svettig, så hade fina istappar på halsen, tror han kände sig lite extra snygg och exklusiv. Eller inte?

Småkorvarna fick bara busa på banan, först fick Brinne gå ut, men jag fick ju springa för att få han att springa, jobbigt! Så ja släppte ja ut de andra korvarna. Savve käkade, Mojje ville busa, men Brinne ville bara äta upp min kamera! Fick kanske ngt gulligt kort i alla fall. Mojje och Brinne körde på vit-mular när de skulle käka granris med massa snö på. GULLHÄSTAR säger jag bara :D

Är förövrigt superskönt med lov, idag ska jag inte göra ngt! Bara ta det lugnt, äta god mat, julfixa lite o kanse fila på en bloggdesign? :)

Heeeejdå kära läsare ;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0