Olyckan!

Började med en heldag på ridskolan som funktionär, stress men ändå roligt. Trötta och ändå glada åker jag och Andrea upp till stall Boviken för att ta en tur på hästarna, hon på Caiprinhia och jag på lilla enögda islandshästen Jodis. Gick jättebra, fick henne i tölt för första gången, flera gånger. Vi skulle ta en sista galopp och jag rider på Andreas högra sida, alltså den blinda sidan för Jodis. Vet inte exakt varför men förmodligen blev Caiprinhia sto-tjurig på Jodis och sparkar mot henne, men lyckas sparka mig på smalbenet. Både ja och Andrea hörde hur det small till, och jag tänker shit. Gör allt för att stanna hästen och det gjorde inte så jätteont, men lyckades i alla fall få stopp på henne. Andrea ringde till lite folk och vi lyckades rida fram till bommen, kanske 10 min. Gjorde inte jätteont men kände hur benet var helt sladdrigt och Andrea sa att det var massa blod. Lyckades i alla fall, med hjälp av massa personer in i bilen, med massa smärta. Gjorde sjukligt ont i minsta lilla gupp, även fast Andrea bara körde i 5 km i timmen. Efter halvvägs mötte ambulansen upp oss, fick massa morfin och de lyckades på något sätt få in mig i ambulansen, där ja fick dropp och mer smärtstillande.
Sedan är allt lite grumligt, men jag vet att de drog ihop benet igen, eftersom benflisorna stack ut ur benet, jag fick åka och bli duschad med bakteriedödande medel och sen in på operation. Vaknade vid sex på morgonen på IVA, helt groggy och sådär, pappa hade suttit hos mig i flera timmar. Tror det tog ungefär 2 timmar för mig att vakna, och sen var jag vaken till och från. Vet i alla fall att jag fick kissa i någon konstig sak i sängen.

Blev sen uppflyttad till ett eget rum, gick på myket smärtstillande och kraftig antibiotika pga. att det är en öppen fraktur som blivit orsakad av en smutsig häst.

Kunde inte sova något inatt, och då jobbade bara otrevlig personal och allt är i en enda dimma. Har varit uppe och gått med en gå-vagn, de 5 första gångerna var jag såååå nära att svimma, har även hoppat lite på kryckor, nästan omöjligt. Men de säger att jag ska hem imorgon, så vet inte hur det ska funka. Är sjukligt rädd, det är jätteläskigt och gör verkligen skiiiitont. Fyfan, vill inte vara med längre, varför ska detta hända mig? Jaja, kanske skriver senare eller någon annan dag, beror på hur jag mår...

Kommentarer
Postat av: Erika

fyfan! o: läskigt att allt bara händer så plötsligt! Känns dumt att säga "hoppas du blir bättre snart" men det hoppas jag! du får krya! :)

2010-04-05 @ 13:30:49
URL: http://neeevalainen.blogg.se/
Postat av: sofias mamma sussi

Hej gumman ... det ær klart du klarar detta =)Det finns jættebra smærtstillande tabletter , och gå på kryckor lær du dig , Fia och alla på skolan kan du køra med så det springer dina ærenden , bær bøcker mm Ha det bra nu ..... Sussi

2010-04-05 @ 13:56:14
Postat av: fija

Herregud! :o Jag trodde det bara var en "vanlig" fraktur, inte att massa benflisor stack ut :S Men du klarar det, du får inte ge upp! Så fort du kommer hem och mår bättre ska jag komma med chips och cola så ska vi bota dig! <3

2010-04-05 @ 15:24:55
URL: http://fijus.blogg.se/
Postat av: Maloxie

stackars lilla finaste beccabus :( <3

2010-04-05 @ 15:31:46
Postat av: findus

beccabus jag tänker på dig hela tin! du kommer klara det här, det vet jag! hoppas du mår hyfsat bra trots allt:/ saknar dig massor<33

2010-04-05 @ 18:23:25
URL: http://alittlepieceoffindus.blogg.se/
Postat av: HB

usch stackars dig gumman<3 det kommer bli bra:) puss på dig o läk ihop fint nu<3<3<3

2010-04-05 @ 18:23:33
Postat av: Mimmi

Tycker synd om dig men jag kommer med glass någon dag :D:D<3333

2010-04-05 @ 20:03:10
Postat av: jesica

md guuud fffiiiiiifffaaan det låter ju som värsta mardrömmern ju :( stackare hopps de läker finfint och attdu blir braså dfort som Möjligt <3

2010-04-05 @ 21:01:27
Postat av: Petra

Tänker på dig gumman! Förstår mig inte på sjukhus och deras principer, är och va så förbannad förut när din mamma berättade en del. Usch!! Men, du kommer klara det här - så stark som du är! Du kommer ha folk runt dig hela tiden ska du se, jag har jättedåligt samvete att jag inte kunde följa med och hälsa på dig idag!! :/ Jag tror att vi kommer ses imorgon, om du orkar vill säga! Massssa kramar till dig! (ps. tusen tack för conversen!!;))

2010-04-05 @ 23:15:27
URL: http://peetran.blogg.se/
Postat av: S.Floman

men fyyy va läskigt :( hoppas du snart blir bättre, eller iaf gör mindre ont.. kramar

2010-04-06 @ 20:55:54
Postat av: Hjalle

Usch stackare!!! krya på dig vännen!! <33

2010-04-11 @ 13:21:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0