Sminktips!

Sry att ja inte bloggade ngt igår, men internet laggade ihop så det gick inte så bra kan man säga. Men tänkte komma med lite sminktips i alla fall!

  • Börjar med att lägga en foundation, det gäller att du väljer rätt hudton. Om du gör som mig som tar en nyans mörkare så är det viktigt att du tar även på halsen för att ge ett mer trovärdigt resultat. Väntar med att ta runt ögon eftersom jag ibland kladdar så med mascaran så tar det sist. (Se ovanstående bild)
  • Sedan tar ni ett lagomt lager med idominsalva på munnen så den färgas vit.
  • Sedan är det dax för ögonen. Du börjar med en vit kajal som du målar med i ögonvrån och ända ut till näsan, sedan tar du en svart kajal och målar runt resten av ögonen. Du avsutar med att använda 5 olika mascaror för bästa resultat. Fransarna ska vara riktigt ihopklibbade så det ser ut som om du har typ 3 st..... bla bla bla!

Förlåt, nu ljög jag faktiskt :$ Gjorde en ansiktsmask igår, med chokladlukt, fyfan va gott det luktade. Kan dessvärre inte säga att jag var speciellt snygg, höll på att dö när jag kollade mig i spegeln ;) Ska också bekänna att det var första gången jag gjorde en sån sak, så var vell inte så jävla rockigt bra :$ Men i vanliga fall har jag inte tid med sånt här :P

Min mamma var snäll o ar nere o shoppade åt mig, två ansiktsmasker, två nagelack i awesome färg, en sån där sovmask (superbra vid migrän eller när man försöker sova på morgonen när det är dyngljust i rummer) och en ny foundationpadd. Thanks mom!

Så idag mår jag mycket mycket bättre, så ska plugga en massa kemi, så jag får mvg på provet imorn! Ska också på ultraljudsundersökning för min onda mage imorn! Hoppas att de kan hitta vad som är fel.

Jaja, skriver senare o kanske lägger upp någon bild :D


Kommentarer
Postat av: Petra

Ja visst är dom söta?! det är min kusins ;D <3

2010-04-30 @ 00:19:48
URL: http://peetran.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0