Lördag

Mjaa, det är lördag, och ja, då ska man vell ut och ha kul? Träffa kompisar, festa, filmkväll, bio, tjejkväll, dejta, eller något sånt? Men nej, inte i mitt fall.
Den dumma sjukdomen, som innebär allt jobbigt som man kan ha (ont i halsen, feber, ont i huvudet, hosta, snor?) vill verkligen inte försvinna. Så jag är väldigt trött! Kan nog också bero på att jag tillbringat största delen av dagen i stallet och ridit tre hästar? För det kan ju vara rätt slitigt? Jag är inte snäll mot min kropp....

Jag gillar Andreas beskrivning på min och Mojjes ridtur igår ;)
"Mojje fick ridas en sväng och nu är han oxå ofrivilligt inhoppad! De härliga grannarna hade slalomåkning på sin gård igår och ner de kom nära vägen så tyckte Mojje att flykt är bästa försvar och sprang tvärs över ridbanan mot utgången, mitt på ridbanan ligger dock massa snöhögar. Han hoppade och Rebecca satt som en fiolsträng uppepå! Inte skämma bort dom med eftergift så här i början. Men sen lugnade han ner sig igen den lilla tokbollen och det var ju bara att fortsätta!!"

Hahaha jag måste nog ta och styra upp det här med snabb reaktionsförmåga om jag nu ska vara en hästinridare hahaha :D

 

Har lite småpanik, för vet inte riktigt hur jag ska kunna klara mig i sommar, tror att jag måste klona mig själv. För ska jobba i sthlm i tre veckor, gotland 2 veckor, o sen nybygget två veckor. Men den lilla ponnyn då? När ska jag ha tid för han? Förhoppningsvis ska jag hitta något litet skrumsle uppe i Sigtuna åt honom, så han kan följa med mig dit, annars vet jag inte riktigt vad jag ska göra. För jag måste jobba. Och jag måste rida. Annars blir det inget welsh rix för mig, och det är ju det som är planeringen! Det är det som vi kämpar mot liksom.

Jaja, hoppas att jag lyckas lösa det i alla fall, det är lite tid kvar i alla fall ;) Nej, nu ska jag gå iväg till mamma och mysa lite med mina kissekatter, eftersom hon är i Stockholm, fusk! Se ya bitches!

 

KÖSSSSS!

 


-MJAAAAAAAO!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0