En liten fundering

När jag tänker efter vad jag gjort nu under lovet är det inte mycket. Varit i stallet varje dag förutom två. Sen då? Firat jul och nyår. Och INGET mer. Jag har varit så himla himla trött. Har varit trött hela terminen, eller i alla fall halva, så förhoppningsvis har jag vilat upp mig ordentligt nu under lovet så jag slipper vara såhär trött denna termin. För det orkar jag inte. Jag har bestämt mig nu, nu ska jag köra på och sattsa på skolan till 110 procent. För kan inte lata mig längre, inte om jag vill bli veterinär. För jag SKA bli veterinär, jag kan inte tänka mig något annat jobb. Och jag vet att jag förmodligen inte kommer att komma in i Sverige, om det helt plötsligt inte är någon som söker nästa år. Men sånn tur har jag nog inte. Så jag tror jag ska sattsa på danmark. Men det skrämmer mig lite. Då måste man bli vuxen, på riktigt. Det räcker inte med att man ska flytta hemifrån på riktigt. Man ska flytta till ett nytt land. Lära sig ett nytt språk. Ny kultur. Gud, hur gör man tex med mobilen? För det är nog inte så kick-ass att ha comviq när man bor i Danmark...? Man kanske får ha två? Nej gud, så mycket tankar som kommer upp i huvudet på mig nu. Men om det är det som krävs för att få min dröm att gå i uppfyllelse så kommer jag göra det. Det är 1,5 år kvar, förhoppningsvis kanske jag har mognat mer då? Det kanske inte skrämmer mig lika mycket? Nej gud, det är ett stort beslut jag har att fatta, tur att jag inte tar studenten i år :)

Men så funderar jag på om man kanske ska ta ett sabbatsår, kanske jobba som hästskötare? Men risken med mig tror jag är att jag kommer bli lat. Mycket lat. Men funderar också på det där med lumpen. Efter att ha pratat med Emma om det verkar det häftigt. Tror att jag får bättre struktur på mitt liv då. Men är jag tillräkligt tuff för att klara det? Jag har i alla fall lite tid att tänka på det, som jag läste på Annas blogg kan man inte mönstra förens man är 18, och det är ju ett bra tag kvar kan man säga hahahah ;)

Nej nu ska jag ta och sluta tjata och börja rensa lite bilder på datorn. Vågar inte ens kolla hur många tusen jag har :$ Anyway, hade bra nu mina homies :)

PusssPusss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0