FYFAN JÄVLA IDOTER BAKOM RATTEN

Jag är så himla trött på folk som överskattar sin egen körförmåga och tror att de kan köra hur fort som helst på snor-halt underlag och sen kunna stanna om det hoppar ut ett djur på vägen? Men så går det inte riktigt till...
Är också sjukt trött på folk som inte följer hastighetsskyltarna. Hur svårt är det att läsa dem? Om det står 50 så finns det förmodligen en andledning att det är låg hastighet där, inte bara för de tycker att det är roligt att sätta upp skyltar så man ska köra sagta?

Tack vare sånna här idioter höll jag på att bli påkörd idag när jag var ute och red. På en 50 väg, av en bil som kom i nästan 90 km/h! Ni kan läsa på hastdagbok.blogg.se vad som hände....

Folk verkar vara så himla dumma i huvudet, även fast en häst är trafiksäker kan den te.x bli rädd för något annat som får den att hoppa ut i vägen... Det många också inte verkar veta är att det är den bakom ratten som får stå för alla kostnader om det skulle hända någon olycka med en häst. Tack vare att de kör som idioter kan de få både en häst och en människas död på sitt samvete. Nog inget som någon vill ha. Och jag tror inte heller att det är så himla kick-ass att krocka med en häst på 600 kg. Man kan lätt bli väldigt mycket mos själv. För det är inte enbart upp till ryttaren att hålla koll på hästen, när det är bilen som skrämmer den....

Det värsta med det som hände idag var att bilisten såg långt innan han var i närheten av oss att Savanne var orolig och gick t sidan på vägen istället för rakt fram, men baken utåt. Det borde ringa en varningsklocka då att man börj sakta ner farten...? Och sen att han hytte med näven åt mig när han lyckades ta sig förbi och sen gasade på, lika snabbt igen? Jag förstår verkligen inte hur folk tänker. Det borde vara med i körkortsteorin hur man beter sig i trafiken när man möter en häst. För det verkar vara väldigt få människor som vet det, eller ens bryr sig...

Jaja, som ni kanske märker är jag väldigt upprörd. Men man vet aldrig vad som kunde ha hänt om den där bilen fått sladd, eller om Savanne hoppat ut en halvmeter till på vägen. :/ Det är hemskt att man inte ska kunna gå på vägen, ens 50 meter utan att nästan bli påkörd, det är inte okej.


Kommentarer
Postat av: Lovisa

Jag hatar när folk inte respekterar hästar, var inte du med förra sommaren när jag nästan vart påkörd av en trehjuling med Zita? Har för mig att du red Mirez då ;)

2010-01-06 @ 20:26:22
Postat av: Beccis ;)

Hum jaa då var jag med, idioter säger jag bara!!!!

2010-01-06 @ 22:36:09
URL: http://beeccuus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0