Stockholm!!!

Förlåt förlåt för att jag inte bloggade igår, men hade fett mke att göra och var sååååå trött! Men skriver vad vi gjorde nu :D

Onsdag:

Upp vid halv sex och fixa sig, packa det sista och mata kaninisen :) Sen avresa vid halv sju. Åkte upp på ungefär fyra timmar, kanske lite mindre med våran helt galne chaufför. Sedan på en gång blev vi avsläppta vid slottet och skulle till riksdagen, men de var bajssega i munnen så vi fick stå ute och vänta i hundra år. Tillslut fick vi komma in, och våran guide var kick-ass säger jag bara! Kan ni tänka er att det blev roligt att vara i riksdagen? För det var det i alla fall inte när vi var där sist :P

Anyway, sedan hade vi en superkort lunch, och såklart så drog jag, Emilie, Elin, Anna, Hanna, Xuan, och Hanna längst bort, vette fan va det hette, men åt i alla fall nacos, mke mke gotteligott! Sedan tillbaka så besökte vi Jordbruksdepartimentet och träffade bla. Eskil Erlandsson. De flesta höll på att somna och sa att han hade värsta sövande rösten, men jag tycker inte att det var så farligt. ;)

 

När vi var klara där skulle vi gå till vandrarhemmet. Jag, Marrie och Sonja hittade massa fina svanar som vi ville fota så vi kom lite på efterkälken. Vi sprang, och tur som det var var det bara raka vägen till vandrarhemmet, för vi hade tappat bort alla (a) Sedan checkade vi in, bäddade och fixade oss lite extra och drog på stan. Träffade Katta en sväng, super roligt :D Köpte två linnen, en bh och en massa armband! Bra och välbehövliga köpt tkr jag!!! Men jag hade sååå gärna velat ha allt där liksom :D
När butikerna stängt drog vi till Jensens Böfhus och käkade, där vi hade bestält bord. Åt en supergod ceasarsallad och sen glassbuffé, mums säger jag bara! Vi satt där i ungefär 2,5 timme och flummade, hade sååååå jäkla kul så det var inte sant :D Vi fick även varsin heliumballong, så fick många roade blickar påväg tillbaka till vandrarhemmet, när vi 5 var ute och gick med ballongerna liksom. Just ja, glömde säga, det var jag, Elin, Linda, Anna och Emilie som käkade ;)

Väl tillbaka på vandrarhemmet så roade vi oss med ballongerna och filmade lite snatchiga saker som ni kommer att se i framtiden ;) Sen gick vi och la oss, men jag kunde inte sova för det var ett himla liv över oss, medans Linda, Elin och Anna, som jag delade rum med, somnade på en gång.

Torsdag

Alla fyra vaknade vid halv 7, fränt att alla gjorde det liksom ;) Anyway, låg och mös till 7 då vi gick upp. Käkade frulle, fixade oss, packade och städade. Jag var såklart segast! Skräll...

Vi packade in allt i bussen och åkte till Polisrytteriet och K1. Fyfan vilket jobb, gud o vara ridande polis :P COOLT! Jag diggar hästarna också, blev helt kär i dem, så himla fina och lugna liksom. Efter det åkte vi till Hovstallet, fick se värsta guld och silver selarna som kostade 150 tusen att reparera. Kan ni fatta?

De hästarna var tyvärr inte lika hamroniska dock. Men hittade min stora kärlek i alla fall, stalkatten Oskar. Världens mysigaste. Fick massa pussar i ansiktet, hihihi söt kisse!

 

Efter det fick vi 2 timmars "free time", så jag och Yummi la i högsta växeln och drog till gallerian. Käkade en fet jävla muffins som Xuan fick äta upp det sista på för blev så mätt. Vi tänkte ekonimoskt och något som gick fort så vi skulle kunna shoppa mer ;) Köpte en jättefin schal, bra köp! Gick i gallerian en sväng, och drog sedan till drottninggatan och plattan. Precis i slutet hittade jag äntligen MIN jeansjacka, som jag har letat. Så det fick bli det sista köpet innan vi skyngdade vidare. Eller nej, nu ljög ja, vi köpte godis också :D
När vi kom utanför riksdagen var det fullt med poliser och 5 pickébussar! Vi gick fram och frågade vad som hänt, och de sa att det varit en "liten" demostration där. Tur att vi inte kom en stund tidigare i alla fall ;)
De dumma poliserna sa värsta krångliga vägen till Selrustkammaren, så vi fick rusa runt och leta, och fråga vakterna på slottet om vägen. Tillslut hittade vi, och var där i ungefär en timme. Det var faktiskt väldigt tråkigt, eller så kanske det berodde på att jag var sjukligt trött. Sedan var det hemresa, och sov ganska stor del fram till Arboga där vi stannade på donken. Käkade Mc chicken, mums! Sedan körde racer-chaffisen vidare och vi kom väldigt fort hem faktiskt. Helt tokig chaufför!

Väl hemma skyngdade jag och Hanna till matsalen där Eskil Erlandsson var, och skulle prata om massa saker. Eftersom jag och Hanna ska spela honom i depatten om GMO som vi ska ha snart så tänkte vi fråga honom irl, istället för att läsa på internet. Tyvärr snackade han i 2 timmar, och jag höll på att somna. Tillslut lyckades vi få våra frågor besvarade, och de var till stor hjälp.
Jag kan säga att jag somnade väldigt fort den kvällen!

Pusssss<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0