A day of? Nejdå!!

Blev väckt av käre bossen i morse genom telefonen som frågade lite smått i panik om jag kunde jobba idag, eftersom Evelyn inte kunde! Så var bara att kliva upp, slänga i sig frulle o byta om o vandra ner till stallet!!!

Longerade Dunmore idag som var lugn o fin! Sen blev det dressyr på Mandela, men efter 15 minuters harmonisk ridning kommer Ev (som jobbade efter lunch) och säger att ja mst fixa 3 hästar inför lektion för att hon skulle göra ngt annat. Surt! Så var bara att hoppa av, ställa in hest i stallet o fixa de o sen ut o rida igen. Denne gång var han som han varit de senaste 2,5 veckorna, superhettsig, redo att explodera vilken sekund som helst. Som räddare i nöden kom Sam och hade lektion för mig. Men först hoppade han upp för han ville känna hur han var (det var faktiskt 1 vecka sedan någon red på honom så inte så konstigt att han är full med så mke energi med så mycket kraftfoder som han äter nu...). Vi kom fram till att kenaur drssyrsadeln är alldeles för stor för mig och att jag sitter för långt bak, vilket gör att jag inte har benen i korrekt läge. Men Mandela var i alla fall superfin efter ett tag, och det blev en ridtur på över en timme!!

Idag fick även Maeve sina födelsedagspresenter av mig o Marie. Vi har inte haft tid och gett dem än. Så en bäbis-pingvin gossedjur som hon blev överförtjust i och såpbubblor som var superskojj!! Hon är så sjukt söt, den lilla skitungen :D

Så nu blir det nog att kolla film en stund tills Marie slutar o sen käka något!

PUSSSA!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0