Black Aussie!

Min dag blev såklart inte riktigt som planerat, men ändå fett lyckad! Ställde klockan på tio över nio men kom inte upp från sängen förens halv tio, och då började det regna (så jag önskade att de regnat när ja vaknade så ja kunde somna om...) I alla fall, lite frulle o film, kollade Dear John igen, vet inte varför för satt och tjöt som en liten cry-baby. Men den är ju så bra liksom!!!

Anyway rida Killy, Aussie o Cindy och sen äta sen lunch, natchos mums!! Börade kolla på 17 again och sen kom Linda hit, så kollade när hon red Alesi, Mandela o Wilma. Såg mycket bra ut, så hon ska starta ett event på Mandela om två veckor, hans sista! Linda är en så sjukt bra ryttare, verkligen :D (Flatwork på Alesi o Showjumping på Wilma o Manni)!!
Vi åkte in till stan efteråt och tjockade Mc Donalds och snackade som bara den, fyfan va underbart :D

Så lite info om ridningen :)
Kilanmonjaro red jag på utomhusbanan, tränade galoppfattningar och klockrena varenda gång! Galopperade även på liten volt och han var så duktig, men jobbigt! Konditionen är inte den bästa på han, men han blir så glad när han får galoppera mycket så även fast han låter som om han ska dö så får han en helt annan framåtbjudning än om jag bara travar ^^

Aussie var väl sådär måste jag säga, fyfan vilken trav! Han är över 1.80 i mnkh och hans halv var typ 3 m lång hehehe! Han var trevlig men hittade inte direkt knapparna om man säger så så var inget ridpass att skryta över. Får ge det några gånger till! Galoppen var i alla fall härlig :)

Cindy var så bra idag, lite stressad i traven till och från, men för det mesta var hon helt underbar. I slutet provade jag nedsittning och travade i en åtta och hon gick lång och låg och verkligen arbetade fint, känner att jag kan komma åt henne ytterligare vid nedsittning. Avslutades med skritt över de gräsfyllda gärdena, pigg och glad pony-mama! :D

Så nu ska jag måla naglarna i någon azum färg och sedan läsa min superbra bok och idag SKA jag sova tidigt, det bara är så!!!

PUSSS!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0