exciting day of...!

Litet kort markarbetspass på Killy med bara en bom, två bommar o liten pyramid. Tar det lite lugnt nu några dagar eftersom han vilat rätt länge ;) Men han var söt i alla fall, som alltid!!

När jag släppte ut honom i hagen såg jag i alla fall stona springa runt som galningar och sen såg jag våran miniatyr-hingst Casanova efter dem... Och sedan såg jag Sam efter honom... Tillslut lekte Sam björn och lyckades fånga vilddjuret tillslut och jag fick byta hage för stona. Var även lätt att longera Cindy som inte ville bli fångat tidigare och då gav jag upp efter 20 minuters försök till fångande.

Longerade henne i alla fall en ministund först och satt sedan upp. Och gud va mysig häst, lite väl stirrig och snabb men väldigt gullig liksom. Och det var faktiskt 6 år sedan någon red henne, så det var rätt så länge sedan kan man säga. Men hon är verkligen supersöt.
Men tror ni inte att hon började brunsta efter ridturen eller? De har liksom försökt få henne i brunst i 2 år nu. Hon blev skrämd av tanken på att bli ridhäst igen hahaa!!!
Sam sa i alla fall, konstigt nog, att han skulle ge henne en chans till att bli med bejbi, men hallå, fölet kommer ju att komma sjukt jävla sent nästa år. Men det är hans häst, så får se om det blir någon ridning imorn...

Sanna och jag tog i alla fall en promenad in till stan för att handla lite, unnade mig själv med ett tolvpack cola burkar, mums!! Och just när jag börjat äta godaste natchosen så kommer Henrys syster inspringandes och säger att fölen och stona är lösa. Jag rusar ut i mina pisstofflor och de hade crachat staketet, men som tur var var de närmsta grindarna stängda så de kom inte så långt, tack gode gud! Så fick provisoriskt laga staketet och fösa in vilddjuren igen, som var bananas i hagen, och en av fölungarna gick omkull och blev nästan översprungen av en mammahäst som fick träna sina hopp-skills lite!!

Anyway, ångrade lite nu att jag drack en massa jordgubbssmak-mjölk nu för då kommer jag garanterat vakna i natt och vara superkissnödig, tänkte att ni verkligen ville veta det liksom ;) Nej nu blire sängen, PUSSSA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0