happy face

Kilanmonjaro var spooky hest idag, men också väldigt framåt och fin! Muren som stod i mitten av ridhuset var dödsfarlig och även ljusslingan som var på ridhusbottnen vid en av dörrarna var också ett monster. Bara så att ni vet!! Han blev i alla fall mupp när vi böt nosgrimma till en remont-nosgrimma, stretade emot som bara den! Måste också tillägga att svart nosgrimma på brunt träns var supersnyggt. Not. Och det var den största Sam hade, men vi måste göra ett nytt hål. Han är för stor för sig själv, lilla bäbisen!

I alla fall när jag står och sadlar på Cindy så får jag ett sms av min fina vän Danielle som säger att hon, Linda och Naoisie är påväg till Annaharvey, kan ni fatta vad lycklig jag blev?!?! Har inte träffat Dan o Naoi sen i våras när de var i Sverige, och inte Linda sedan oktober. Typ fucking aslänge!!!

Anyway så var Cindy cutie puppy idag, såklart superspiiidad och när hon blir sådär jätteivrig så känns det som om hon töltar. Men stundvis och i slutet travade vi faktiskt taktfullt och lugnt. Jag gillar min lilla ponnymamma, fyfan vilken rolig häst ;D

Sen efteråt kom i alla fall dessa tre snyggingar, och gud va härligt det var att träffa dem. Rätt mycket snack blev det, mellan allt jobbande, och Linda hade lektion för Aisling på hennes häst Alasi! Duktig ryttare o fin hest!!!

Har även pratat länge på skype med min mammi, det var härligt. Men sedan såg jag att Sam stod o kolla på mig genom fönstret (akward, nej ja vet inte?!?!) och vinkar att jag ska komma ut. Han behövde nämligen hjälp att linda isbandage på ett utav fölungarna, Nemo, som var halt o svullen i ena frambenet. Vi trodde han skulle bli crazy bananas så Sam hade ett järngrepp om hans hals och jag lindade. Och lillefisen stod så snällt och fint, stackarn! Riktigt synd om den fölungen, han har varit med om mycket redan!

Jaja, tror ja ska borsta tänderna o sådär och lägga mig och läsa, igår natt var jag inte speciellt trött så tror fan jag läste hela natten. Eller halva i alla fall. Eller inte riktigt, men ändå. Länge!!

NATTII!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0