I samma låga skor, och leendet du log...

Cindy fick bli först ut med ett ridpass idag, och gud vilken mysig häst, hon är verkligen superrolig!! Började med att skritta på långa tyglar helt lugnt (första gången hon inte taktar runt) och se skrittarbete, svänga, rakt, svänga, rakt, serpentiner, stora som små, ja ni fattar! Lugnt, lång och låg i formen och jobbar på bra liksom. I traven har vi dock lite mer att arbeta med, men jag måste ju ge henne tid. Efter en stund började hon sänka sig och arbeta, dock enbart under en kort stund, men det är ändå framsteg. Jag känner att jag inte vill trycka ihop henne med gougen utan att arbeta henne på riktigt, bakifrån och framåt, och det kommer att komma allt eftersom. Hon har ju faktiskt vilat i SEX år, så hallå, det är ju inte direkt att vi kommer att göra piaff imorgon liksom ;)

Både jag och Sanna försökte reda ut hennes svans som förmodligen inte blivit borstad på sex år, och det var seriöst utan överdrift det värsta jag sett, ever! Resulterade i tonnvis med pälsglans och bara en mini bit utredd. Allt är en enda stor korv, som om svansroten vore 5 gånger längre liksom...

Blev även longering för Mandela och Dunmore, båda lite överspiiidade med de var fina efteråt i alla fall!!

Eftersom jävla hovslagaren aldrig kommer (han har sagt att han skulle kommit sedan i tisdags) så blev det en "mini-hack" på Kilanmonjaro idag, bara skritt eftersom han tappat en baksko och en är lös. Men han är inte öm och Sam vill att jag rider honom ändå. Han var spoooky som bara den, men han är allt bra söt ändå!!

Och hör och häpna, 18.00 var jag klar med ALLT, och 18.00 började regnet. Inte en droppe på hela dagen, fyfan va härligt!!

Så tömmer mitt minneskort som är på 997 bilder (wops) och nu borde Sanna o Marie komma tillbaka från deras ridlektion. Vi ska göra kyckling waps med ceasar dressing och baka chokladbollar, muuuuuuums! Och kolla på The Lion King, myspys eller vad liksom? Kan det bli bättre? Plus att jag sitter här och lyssnar på superhärlig musik och är ganska så nöjd över ett stort antal av bilderna som jag rensar igenom (försöker). Så nu ska jag fortsätta, kanske bloggar mer sen, annars imorgon!!

PUSSA!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0