Galnaste långritten ever

Okeej nu ska jag berätta om vår långritt till the kanal hehehe!!

Ditvägen gick superbra ända till nästan slutet, när vi travar på vägen (för att komma av den så fort som möjligt med alla bilar) och vi svänger av in på en mindre väg, o Ballycolling blir lite ivrig och gasar på och halkar på någon slags brun och går omkull. Som tur var lyckades han inte landa på Aisling och båda var efter blåmärken o skrapsår okej!! När vi väl kom fram till pubben vid kanalen så beställde de flesta öl, jag och Marie cola hihih!! Btw så red jag på Rupert och Marie på Jack!!

Anyway hemvägen går super, lite trav men mest skritt. Sen när vi kommer till sista fältet så sticker Evelyn, Billy o Orla mot mitten av fältet o resten på sidan. Jag och Marie fatta nog inte riktigt vart vi skulle så hängde på Billy o Ceasar, som stack för han, totalt!! Jag har aldrig, seriöst galopperat så fort i hela mitt liv, omg!!! Och efter nån minut hör jag Marie skrika bakom mig och jag fattar inte vad som händer. Jag gör allt för att stoppa Rupert som blev totaly maaaad, och springer ut från spåret i havrefältet och vet inte riktigt vad han gör... När ja lyckats få honom att lugna sig lite halvt hoppar jag halvt ramlar jag av, vet inte hur jag landade, men jag såg efteråt att jag i alla fall var smutsig på knäet.

Efteråt visade det sig i alla fall att Jack hade snubblat och Marie ramlade fram på halsen först och sen föll av, och att alla hästar hade goes bananas och skenat som bara faan!! Det roligaste av allt var att Maggie har allt på film, hon ville bara filma vår galopp men fick med alltihop. Man ser mig och Rupert en sekund och sen kommer vi ur bild hahahah! Synd, hade velat se mig snygga avsittning!!

Det var i alla fall en riktigt rolig kväll om man bortser från de tre avramlingarna som avslutades med BBQ, myyyyspysss!!!

Nu blire sänge, godnatt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0