Galopp vare ja!

Massa galoppträning för sötaste Kilanmanjaro idag i alla fall, höger galopp går okej, kan rida ett varv på volt i alla fall utan att dö (han har väldigt svårt för galopp och är väldigt obalanserad) men vänster galopp är dock väldigt väldigt svårt att fatta tydligen... :P Han var i alla fall sötast!

Tränade mycket galopp med Mandela också idag, förstora o förminska volten och förvänd galopp. Han är allt bra fin lilla Mandela! Kändes verkligen super idag, till skillnad mot när jag red han sist. Henry (the big boss) följde med mig ut för att hjälpa mig men sa efter 10 min att jag inte behövde någon hjälp (hmm behöver man väl alltid haha??) och att jag till och med red honom bättre än Sam!!! Omg, kan ni fatta hur lycklig man blir av att höra det? Sam som är så sjukt jävla duktig och rida...!! Men Mandela är en häst för mig, så kanske är därför :P

Red också lilla Dunlickey aka Skorpan, först på longeringslina och sen ensam. Gud vad duktig han var, inte spooky en enda gång! Sam berättade att det var tredje gången någon red honom själv i ridhuset och sist var kanske 1,5-2 månader sedan så...

Tror dock att jag börjar bli sjuk igen (vafaaaaan...!), har ont i halsen, huvudet och alla muskler i kroppen och känner mig riktigt hängig :( Så käkar piller igen och ska på ridklubbmöte sen och sen direkt till sängen!

PUSSA


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0