ooh what a hack!

Idag var jag, Sanna, Marie, Sam o de franska tjejerna ute på en sk. hack, alltså en uteritt. Var meningen att jag skulle ta en premiärtur med min fyraåring Killy men han var helt mystiskt halt så fick ta Rio istället.
Kan säga att det var skräckblandad förtjusning när vi galopperade sjuuukt fort (tror Sam var på crazy-bus-humör, för det gick sjuuukt fort ibland). Red över supergröna fält, knallgula rapsfält, vattenfyllt dike och över stock och sten. Och Rio var sjuuukt taggad och busig och bockade runt som en idiot, tur att man har klister i rumpan.
En gång kom jag och Marie som hade lilla Cola lite på efetrkälken när de andra galopperade iväg och vi skulle hinna ifatt, men kunde inte hinna ikapp för Rio började  bocka som en idiot, HAHA!! Tur att han ändå har ganska så mjuka bocksprång, annars hade jag försvunnit ner i rapsfältet!!

Härligt var det i alla fall, dock skräck blandad med lycka och upprymdhet :D

Sen har vi mest chillat, har sytt mina ridbyxor och Killys täcke, ja o sanna har mest bara snackat o haft det gött. Fixat vatten till unghästarna i hagen, duschat valpen som är svart och kokhet och bara myst!Fått färg har jag med, det var sjuuuukligt varmt idag.

Dock börjar ja få sjukt ont i halsen, vill verkligen verkligen inte vara sjuk! Får försöka få bort det och hålla mig frisk.


PUSS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0