First day at work

Började med att fodra kraft och släppa ut ett gäng trevliga och ett lika stort gäng med idiot-hästar! Sen skulle vi halma ena stallet.
Sen fick jag lära mig o köra fyrhjulingen och så åkte jag och Sam och vallade in ridskolehästana från de gröna ängarna en bit från gården... Sen de som inte behövdes fick jag "valla" tillbaka själv(med fyrhjulingen såklart).
Sen fick jag rida "min" ena häst, en fyraårig stooooor (över 1.70, höll på att dö asså) valack som var så härlig :D Kilingmanjaro hette han. Riktigt myspojk, dock lite seg och spoooky med jag gillar honom starkt!

Efter lunch gjorde jag i ordning några av skolhästarna för ridlektion och longerade den treåringen som också är min. Kommer inte ihåg vad han hette men guuuuud vilken vacker häst. Borkfägad ponny som var sååå mysig, blev helt kär. Så i övermorgon ska jag rida honom hhihihihi :D
Sen ut och in med massa hästar, fodra och allt sånt där you know. Och sist men inte minst fick vi smörja, var egentligen meningen att vi skulle hinna smörja alla sadlar o träns men han typ bara 7 sadlar lr ngt, ooppps!

Så morgon är jag ledig, rätt gött så jag kan vila upp mig en dag för ja kommer garanterat ha träningsvärk efter ridpasset på bigmamahorsie. Men jag är nöjd i alla fall!!

Så nu ska jag ta en dusch och sen bara softa resten av kvällen, gött!!

PUSSSSA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0