cant be true

mamma ringde precis och berättade att min älskade lilla kanin är jättesjuk. hon behåller ingen mat längre. hon har alltid varit svår att hålla i hull eftersom hon alltid har haft lite magbesvär, men tror det är allvarligt nu. och det är ännu värre nu när jag inte har henne själv. hon fick nämligen flytta ut till landet till en annan kaninkompis när jag flyttade till Irland, eftersom jag planerade en längre visit där än det blev.
men jag kan inte fatta det! hon har alltid varit så frisk (förutom svårigheter att behålla mat) och glad, och efter att hon fick sin nyaste bur har hon levt drömlivet.

först började hon som innekanin men vi hade en kissemiss som inte gillade henne, så det begränsade att hon bara fick vara lös i mitt rum, hade dock varit roligare för henne och vara helt fri i huset, hatar djur som måste sitta i små burar. när vi flyttade till lägenhet provade vi att ha henne utomhus och hon frivdes som fisken i vattnet.
hon har alltid bott med mig på lillerud under mina tre gymnasieår och har fått åkt fram och tillbaka under lov och ibland helger och är tom van att åka buss, då hon bara ligger i transportburen och halvsover. i trean hade jag med min egna, stora o fina bur, som pappa byggt åt henne, och hon bodde precis utanför mitt och xuans fönster. jag kommer ihåg i vintras när vi satt i fönstret och kollade när hon byggde tunnlar i snön, gullekaninen!
denna dvärgvädur/löwen blandning har en väldigt stark vilja och hatar när du städar hennes bur, då hon har dödat två "göra rent-spadar" för att hon blir så arg när du ändrar om i hennes ordning. du måste ha med dig maskrosblad eller morötter varje gång du går förbi, annars finns du inte i hennes värld och om du ställer matskålen på fel plats så vänder hon uppochned på den och flyttar runt den i hela buren, tills den är perfekt.
hon älskar att duscha, schamponeringen är sådär, men själva duschandet är underbart!
morötter är det bästa. och om du inte ger henne dem tillräckligt snabbt sliter hon den ur handen på dig.

kan nog sammanfatta det som att hon är en väldigt speciell kanin, min lilla bäbis, som jag inte kan acceptera att hon ska lämna denna värld, det är för tidigt. min älskade älskade lilla ängel :(


bästaste kaninen som finns <3

Kommentarer
Postat av: Marielle

Lilla Tindra bäbisen :( <3

2011-11-04 @ 21:12:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0