I GOT IT

jepp, jag fick den lilla hemligheten jag har skrivit om, alltså jobb!! på tele2, inget märkvärdigt så, men jag är en lycklig själ, äntligen kan jag komma igång och tjäna lite pengar. måste gå en utbildning först men de hade ingen på g närmsta dagarna, men får reda på nästa veckan när jag får börja. men det käns väldigt bra, för då kan jag flytta in i lugn och ro och så slipper Rasmus vara helt ensam i början i sitt nya hem liksom! weeeiii

annars då, segade mig i morse och sen åka till lägenheten o hjälpa mamma&åsa o tapetsera. vi fixade fondväggen i hallen, o wow va häftig den blev. riktigt riktigt snygg, jag är supernöjd! sen har jag målat, åkt hem o dött i soffan med äcklig huvudvärk o lagat mat.
lagade gulashsoppa (ingen burksoppa denna gång) för första gången med lite assistans från lillebror. visste inte riktigt hur man gjorde men lite improvisation och det blev skapligt gott. vitlöksbröd till det, mumma! pappa var i alla fall nöjd som för en gång skull kom hem med maten serverad på bordet!

fick även mina strumpor idag, specialbeställda från Tyskland. då tänker ni säkert, vem fan specialbeställer strumpor från tyskland????????? men det är inte vilka strumpor som helst utan såna där töntiga stödstrumpor som ja bara trodde gamla tanter använder. jag måste i alla fall använda sån på "propp-benet", helst i resten av mitt liv. wtf! och så bör man ha specialbeställda med exakt rätt mått som bara görs i tyskland. på irland var det inte lika noga, där fick ja strl small och det var en lårstrumpa (kasade ALLTID ner, så jobbigt), men den här är bara upp till knäet. men sjukt irreterande, de kan glömma att jag tänker använda sånna där på sommarhalvåret i alla fall, never!

imorgon ska jag unna mig en sovmorgon (om jag kan sova länge dvs) och bara ta det lugnt! nu Flickornas handbok i jakt och fiske, hörs imorn!

PUSSS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0