Ballinasloe Horse Fair

Yess, nu har jag äntligen sett det, det man bara inte kan missa när man är på Irland, det är så att säga kult!
Vad jag tycker, hmm det är ganska så svårt att beskriva. Kan säga att jag aldrig sett så många hästar på samma ställe, aldrig sett så många ovårdade hästar tillsammans med de välvårdade.

Vi såg i alla fall en väldigt spännande löshopningstävling på longerlina. Herregud! Hästarna fick först hoppa ett kryss två gånger, sedan rätuppstående (kanske 1 m) och därefter en oxer. Samtidigt som människan longerade dem. Det var några riktigt fina hästar, men ingen hade koll alls på sin häst eller linan. Hästarna smet hela tiden förbi hindret, sprang nästan över ägren/domaren och bokade, stegrade och var allmänt olydiga.

En man kom in med sin häst, och går liksom i höjd med hästens huvud och håller linan stenhårt under hästens haka så som en rädd nybörjade skulle leda hästen. Hästen var ganska så lugn men just när han gick igenom grindarna in till longeringsringen blev han rädd och hoppade framåt och sparkade ner människan på marken genom en fet knuff i ryggen men lyckades hoppa över honom. Gå i höjd med hästens bog så går det bättre lilla gubbe...

Har även sett sötaste hundvalparna i hela världen och vill mer än någonsin köpa mig en hund. Såg även kaninbäbisar, höns, ankor, åsnor och ännnnu mer hästar! Jag o Lara funderade på att köpa en miniatyr-fölunge o ha i lägenheten, de var så små att de lätt kan få plats i min mindre av mina två resväskor. GUD SÅ SÖTA! Och såg även massvis med finfina hästar!!



Anyway så började Xfactor tidigare i lördags så vi åkte o köpte Donken o åkte hem te Ev och käkade o kollade! Därefter åkte vi till Margo&Alan och blev filmmys med chips för min del och öl/vin för de andra. Lara gick nog o la sig 11, halv tolv o ja runt 2. De andra stannade uppe till halv fem! De var lagomt pigga dagen efter hahah! :) Alan var i alla fall gullig och lagade megafrulle till oss alla!

Nu ska jag skypa med mammi o sen sova en stund, är så sjukt trött och har ont i huvudet!

PUSSHEJ

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0