Tullamore hospital

Okej, nu ska jag börja från början! Åkte till doktorn vid lunchtid i fredags för provsvar, och (kommer inte ihåg vad de var dåeee) något som skulle normalt ligga på 10 var uppe på 50 på mig, helt galet. Hade en infektion i magen, och de tog nya prover och sådär. Sedan kollade hon på mitt ben och skickade mig direkt till sjukhuset.

Började med ultraljud och då hittade de en blodpropp i vaden på mig, eller nästan uppe i knäet. Förstod just då inte helt vad det var men ändå. Fick vänta hundra år, träffa doktor som klämde o kände o ställde tusen frågor, röntga överkroppen framifrån o från sidan (fråga inte varför) träffa doktor igen och sedan ligga o vänta i huuuundra tusen timmar o få blodtrycket kontrollerar några gånger. Ca vid halv nio på kvällen kom en annan doktor med också tusen frågor och vid nio kom Lynda och höll mig sällskap. Äntligen vid 10 fick jag flytta upp på avdelningen och hade turen som hamnade på barnavdelningen. Bara jag o en annan tjej, Mary där hela helgen så det var chill. Hade min egna tv ovanför sängen o alla var supersnälla.
Dock tråkigt men det var liksom okej. Maten var rätt så god förutom idag. Men har fått onda sprutor i magen varje dag, uchaa!!

Så nu ska jag tillbaka varje dag den här veckan för att få mer sprutor och kolla blodet mm. Sedan kommer jag behöva åka tillbaka varje vecka för att checka blodet. Jag ska äta blodförtunnande medicin i 6 månader nu, så får inte äta all sorts mat, får inte dricka alkohol, får inte ta några andra mediciner alls förutom paracetamol och får absolut absolut inte slå mig. Först försökte de förbjuda mig att rida helt, men HALLÅ!!?? Det är mitt jobb. Men de vill inte att jag ska rida unghäst så vet faktiskt inte hur jag ska göra. Men antar att jag får ge det lite tid, få i alla fall inte röra mig mycket nu med risk för att det förflyttar sig.

HUR kan man ha sån otur?? Hur kul är deet att hamna på sjukhus när man är så långt bort från allting, vill ha min mamma o pappa här liksom! Men det är väl en del av att växa upp antar jag. Men förhoppningsvis kommer allt gå bra och jag inte behöver åka in dig igen!

Nu ska ja sova i min sköna mjuka säng och njuta i alla fall!

PUSSSA!


Kommentarer
Postat av: Findus

Becca "Otursfågen" Svensson. Hur fan lyckas du unge!? Och hur sjukt äre inte att du får en blodpropp när du har blödarsjukan.. Crazy bananas! Tur är det iaf att dom tar bra hand om dig! Hoppas, hoppas att du inte råkar ut för nå mer skit nu, håller alla tummar o stortår;) Krya så gott det går, stoooor kram, o puss, o massa kärlek o låtsasgodis, och dirre<3<3

2011-09-19 @ 23:58:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0