läkar-svar och idiot-ryttare!

Har fått svar från läkaren nu, efter röntgen. benet är läkt. helt! bara ett ytterst spår av brottet. och de besvär jag har nu kommer förmodligen inte att försvinna, utan jag får lära mig att leva med det. det kunde tydligen bli så när man får en så hård smäll. kul! jättekul. ska man vara halt resten av livet och inte kunna träna som en normal människa. tydligen!



bitterheten fortsätter i detta inlägg. vi åkte till ridhuset med Angel idag, för att tömköra. så går runt med henne i typ 10-15 min och började tömköra. efter en liten stund får hon rå-damp och börjat bocka som en galning haha! tar in henne och gör om så jag tömkör på volt istället, för mindre träffbarhet av de vilda hovarna. då efter något varv drar hon till med en jävla galen bockserie och vill inte lyssna direkt på mig, dumma pigghesten! för alla andra ryttares säkerhet tog andrea över för att se hur hon betedde sig (jag är ju van att tömköra, men tycker ändå att det är svårt att komma åt henne ordentligt, anser själv att det är lättare vid ridning, och andrea har en väldig känsla för det, och hon blev väldigt fin faktiskt.) men i alla fall så är hon super-duperpigg när andera kör, men håller sig i skinnet. tills, no name nämnda, på andra sidan sarjen, går lös på sin supersega häst som hon försöer få i galopp. galet mycket smackande och ssssssch ljus, galet högt så Angel går i taket. hon bara galopperar och bockar o bockar och människan fortsätter.
jag förstår faktiskt inte, hur man kan vara så högljud, vad sägs om ett spö? och märker man inte när en häst på andra sidan ridhuset goes bananas totaly. räcker med ett ytterst tyst smackljud för att få angel och trava, och så pigg som hon var idag så klart hon gick i taket när människan blir helvild. hmmm, rätt trött blir jag, vad sägs om respekt för andra...?

men förstår att angel var pigg idag, eftersom hon bara har 2 brodd i varje hov och första gången på länge som hon har fast underlag under fötterna blir hon överlycklig för att kunna springa obekymrat.
bockningarna beror nästan med säkerhet på ryggsmärtorna hon får från sin kissing-spice vid galopp. trav är inga problem, men galoppen är den som ställer till det!

så ska åka till ridhuset på lördag igen för ridning, får hoppas att hon kör på lite lugnare då ;) och imorgon får hon äntligen snösulor och 4 brodd/hov så då kan man äntligen börja rida lite mer!

Nu blir det sängen, tuff 9 timmars idag imorgon. 

PUSSSA!

Kommentarer
Postat av: Fijus

Huvva, med benet! Även om du inte haltar nu så är det ju tråkigt att du inte får träna normalt utan att du får ont. Antar att du får leva med det... :/

2012-01-11 @ 11:57:34
URL: http://fijus.blogg.se/
Postat av: Petra

skönt att det äntligen läkt, men mindre kul med det kroniska. usch tycker synd om dig gumman!

Hoppas allt är bra med dig annars, ett tag sen vi pratade. dags för skype snart ;)

Pusskram

2012-01-13 @ 15:57:37
URL: http://pettipett.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0